איך לבחור גן ילדים

גן הילדים הוא תקופה מופלאה בה לומדים הילדים על עולמם. על עצמם. תקופה בה נוצרים הרשמים הראשונים על החברה. (יום מלא או חצי יום, מה ההורים בוחרים ומדוע / דיאנה ברנון)

היום הראשון בגן הילדים, מסמל תקופה חדשה ומאתגרת עבור הילדים. יחד עם תקופה זו מגיעות הרבה תקוות, ומגיעים הרבה פחדים. בעוד היינו מצפים כי תחושות אלו ילוו את הילדים, לעיתים קרובות הורים רבים חשים גם הם צרור פחדים חששות תקוות ושאלות.  גן הילדים הוא ברוב המקרים הידיים הזרות הראשונות אליהן עובר התינוק האהוב. היציאה הראשונה מזרועות אמא ואבא האוהבים אל הגננות והמטפלות. עבור מי הפרידה קשה יותר עבורנו? או עבור ילדנו? איך נדע לבחור לאילו ידיים אנחנו יוכולות להרגיש בטוחות להפקיד את ילדינו?

אנחנו נוטות להאמין כי אם נבחר את  גן הילדים הנכון ילדינו ישגשגו, אבל אם נבחר לא נכון, ייתכן כי הצלקת תשאר לכל החיים. ולכן , לדעת איך לבחור גן ילדים, לדעת מה לחפש ומה לשאול יכול להקל את החיפוש והבחירה.

השתמשי באינטרנט להכירות ראשונית עם גני הילדים והמשפחתונים בסביבתך. אם לגן הילדים יש אתר אינטרנט צפי בו. אם ישנן ביקורות משוחדות של הורים קראי גם אותן. בעידן הפייסבוק אפשר למצוא הורים ששמים את ילדיהם בגן. פני אליהם. הורים מרוצים ימליצו בשמחה, בעוד ההורים שנחוו ידאגו להזהיר. היי חברה בקבוצת האמהות בעירך. תדהמי לגלות כמה אפשר ללמוד על העיר, ועל גני הילדים. שימי לב האם אתר האינטרנט עדכני? שונה לאחרונה? הוכנס אליו תוכן חדש? אם לא דאגי לשאול מדוע.

מה המרחק בין גן הילדים או המשפחתון אל ביתך?  האם את מביאה את הילדים ברגל? במכונית? תחבורה ציבורית? זכרי כי את הדרך עלייך , או על בעלך. לעשות פעמיים ביום.

shutterstock_276810557-1 (1)
איך למצוא גן ילדים

דאגי להגיע פיזית לכל גן ילדים אותו את שוקלת. יש גני ילדים המציעים ימים פתחוים סביב ההרשמה. אנחנו מציעים להגיע לימים שבשגרה ולא לימים אשר הוכנו במיוחד. דאגי לראות את הגן בפעילות היום יומית שלו. בקשי לצפות במתרחש, השארי כשעה בגן, השתדלי לעמוד בפינה ולהיות דני דין. נסי לחוש את אווירת והלך רוח הגן.

דאגי להכיר מקרוב, וטוב את כל הצוות. בגן ילדים טוב ילדך יהיה מאושר. האם צוות הגן אנרגטי? חיובי? האם הילדים משתתפים בפעילויות? האם הגן משדר נעימות ורוגע? אם את נרתעת ואפילו במעט, כנראה שגם ילדך ירתע. סמחי על האינסטינקים שלך.

“אם אנחנו אוהבים את ילדינו ורוצים שהם יפרחו, עלינו לתת להם יותר זמן והזדמנויות למשחק, לא פחות” (תנו לילדים לשחק / פיטר גריי). חפשי גן ילדים המאפשר לילדים ללמוד דרך המשחק. – עם חומרים שונים, אחד עם השני, וודאי כי יש תוכנית שנתית מגוונת, הכוללת חוגים, פעילויות. גן הילדים צריך לאפשר לילדים מרחב פעילות שקט, ומעשיר.

יחס גננת לילד- כמה ילדים יש בגן? כמה מטפלות? השווי בין מספר הילדים למספר המטפלות, בחרי גן בו היחס נמוך. דבר המאפשר לתת תשומת לב מירבית לתינוקות, להרימם על הידים, ולחזק להם את תחושת הביטחון. האם קירות הגן מקושטים ביצירות הילדים? דבר זה עוזר לחזק את תחושת הגאווה של הילדים בעבודתם. נסי להמנע מגנים שאינם מציגים את עבודות הילדים.

מהו סדר היום של הגן?עד איזו שעה הגן? יש משפחתונים וגני ילדים שעובדים עד 4. אחרים עד חמש. ומגדילי הראש מציעים שירות בייביסיטר לאחר שעות הגן בתשלום.

“אי אפשר ללמד יצירתיות; אבל אפשר לתת לה לפרוח. ילדים קטנים, לפני שהם מתחילים את בית הספר, יצירתיים בצורה טבעית. החדשנים הגדולים ביותר שלנו, אלה שאנו מכנים גאונים, הם אנשים שמשמרים חלק מיכולת הילדות הזאת ובונים עליה, גם בגיל הבגרות”.(תנו לילדים לשחק / פיטר גריי) . אז מה עושים הקטנטנים, החל משעת המשחק החופשי ועד ארוחת הארבע. אילו חוגים יש בגן, איזו מוזיקה משמיעים לילדים, כל אלו ישקפו לך את הלך הרוח ואופי הגן.

האם הגן מותאם לכל שלבי התפתחות התינוקות? האם הגננות מוסמכות לטפל בכל גיל? יש לוודא כי לא משנה איפה הילדון האהוב שלנו נופל על עקומת ההתפתחות, יש לו מקום לבטא את עצמו ולהרגיש שייך.

דברי עם הורים אחרים, שהיו בגן בעבר, הורים שנמצאים בגן הנוכחי, מה הם אוהבים בגן הילדים? מה פחות? ספרו והשוו, זו הדרך היעילה ביותר להעברת מידע ושמירה על שקיפות בכל הנוגע למתרחש בגן

במידה ומדובר בגן ילדים, המכיל כמה קבוצות גיל, דאגי להגיע ולהכיר מקרוב כל קבוצת גיל. הצצה קטנה לעתיד ילדך בגן הילדים.שימי לב לאורח הרוח של הילדים הגדולים הנמצאים בגן כמה שנים. האם הם רגועים? מאושרים? הכירי את הגננות. בקשי להכיר את הכיתות המתקדמות כאילו את רושמת אליהן את תינוקך האהוב

בחרי גן ילדים אשר בו הגננות מדברות לילדים בגובה העיניים. ברוגע. עם חיוך.

בהצלחה .

**הכותבת היא אמא במשרה מלאה, יש לראות במאמר זה כהמלצה בלבד

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.